Všeobecné obchodní podmínky

I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) prodávající Josefiny Stýblové, IČ:
17063485 se sídlem Na příkopě 391/7, 110 00 Praha 1, zapsané v živnostenském rejstříku
jako fyzická osoba podnikající podle živnostenského zákona (dále jen „prodávající“)
upravují v souladu s ust. § 1751 odst.1 a § 1820 a násl. zákona č.89/2012 Sb., občanský
zákoník, v platném znění (dále jen „OZ“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran
vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím a jinou
fyzickou osobou (dále jen „kupující“) distančním způsobem, a to prostřednictvím sociální
platformy Facebook – stránka prodávajícího „STYBS“ .
1.2. VOP je určen pro právní vztahy mezi podnikatelem (prodávajícím) a spotřebitelem, a
nevztahují se na případy, kdy osoba, která má v úmyslu koupit zboží od prodávajícího, je
právnickou osobou nebo osobou, která jedná při objednávání zboží v rámci své
podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
1.3. Ustanovení odchylná od VOP lze sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní
smlouvě mají přednost před ustanoveními VOP.
1.4. VOP jsou nedílnou součástí

II. UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY

2.1. Smlouva je uzavírána na dálku prostřednictvím Facebooku STYBS (facebookové stránky
obchodu), kde kontaktováním prodávajícího přes Messenger nebo e-mail kupující odešle
objednávku. Náklady na použití komunikačních prostředků na dálku hradí spotřebitel. Tyto
náklady se však nijak neliší od základní sazby, kterou hradí spotřebitel za používání těchto
prostředků (zejm.za přístup k internetu), žádné další náklady nad rámec celkové ceny
nemusíte očekávat.
2.2. Veškerá prezentace zboží umístěná na facebookových stránkách obchodu je informativního
charakteru a nejedná se o návrh na uzavření smlouvy ve smyslu ust. § 1732 odst.2 OZ.
2.3. Informace o zboží včetně uvedení cen jednotlivého zboží obsahuje Messenger STYBS nebo
e-mailová zpráva prodávajícího. Tyto ceny jsou uvedeny včetně daní a všech souvisejících
poplatků. Tímto ustanovením má prodávající možnost uzavřít kupní smlouvu podle
individuálně sjednaných podmínek.
2.4. Messenger STYBS nebo e-mail prodávajícího obsahuje dále informace o nákladech
spojených s balením a dodáním zboží, a o způsobu a termínu dodání zboží – to platí pouze
pro případ doručování zboží v rámci České republiky.
2.5. V případě, kdy prodávající nabízí dopravu zdarma, je předpokladem vzniku práva na
bezplatnou dopravu zboží zaplacení kupujícím minimální celkové kupní ceny
dopravovaného zboží ve výši stanovené Messengerem STYBS nebo e-mailem
prodávajícího. Dojde-li k částečnému odstoupení od kupní smlouvy kupujícím a celková
kupní cena zboží, u něhož nedošlo k odstoupení od smlouvy kupujícím nedosahuje
minimální výše, potřebné pro vznik práva na bezplatnou dopravu zboží, právo kupujícího
na bezplatnou dopravu zboží zaniká a kupující je povinen dopravu zboží prodávajícímu
uhradit.

2.6. Pro objednání zboží kupující kontaktuje prodávajícího prostřednictvím Messenger STYBS
nebo e-mailu prodávajícího, uvedeného na facebookové stránce STYBS. Objednávka musí
obsahovat všechny podstatné informace , zejm. objednávané zboží, způsob úhrady kupní
ceny, způsob doručení zboží). Před odesláním potvrzené objednávky sdělí prodávající
rekapitulaci objednávky včetně konečné ceny, obsahující veškeré daně a poplatky. V rámci
rekapitulace má kupující poslední možnost měnit zadané údaje. Kupující odešle
prodávajícímu objednávku, kdy údaje tam uvedené jsou prodávajícím považovány za
správné.
2.7. Objednávka kupujícího bude v co nejkratší době poté, co bude doručena prodávajícímu,
potvrzena zprávou odeslanou na e-mailovou adresu kupujícího zadanou v objednávce.
Součástí potvrzení bude shrnutí objednávky a tyto podmínky. Potvrzením objednávky ze
strany prodávajícího dochází k uzavření smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím.
2.8. V případě, kdy prodávající nebude moci objednávku potvrdit (zejména v situaci, kdy zboží
není dostupné nebo v případě objednání většího počtu kusů zboží, než kolik je ze strany
prodávajícího umožněno), bude prodávající kontaktovat kupujícího a zašle kupujícímu
nabídku na uzavření smlouvy v pozměněné podobě oproti objednávce. Smlouva je
v takovém případě uzavřena ve chvíli, kdy kupující novou nabídku potvrdí.
2.9. Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku,
dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující
může zrušit objednávku telefonicky na telefonní číslo nebo e-mail prodávajícího uvedený
v těchto VOP.
2.10. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny
zboží v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto
zcela zjevně chybnou cenu. Prodávající bezodkladně kontaktuje kupujícího a zašle mu
pozměněnou nabídku jako nový návrh kupní smlouvy, která v takovém případě bude
uzavřena ve chvíli, kdy tuto nabídku potvrdí kupující. Za zjevnou chybu se považuje
například situace, kdy chybí či přebývá číslice.

III. PLATEBNÍ PODMÍNKY A DODÁNÍ ZBOŽÍ

3.1. Cena je vždy uvedena v návrhu objednávky a ve smlouvě. V rámci návrhu objednávky je
rovněž uvedena cena za balení a dopravu, případně podmínky, kdy je doprava zdarma.
3.2. Platba celkové ceny je požadována po uzavření smlouvy a před předáním zboží.
Úhradu celkové ceny může kupující provést následujícími způsoby:
- bankovním převodem, kdy informace o bankovním spojení zašle prodávající v rámci
potvrzení objednávky; v tomto případě je celková cena splatná do tří dnů od uzavření
kupní smlouvy;
- hotově při osobním odběru – hotově lze hradit kupní cenu v případě převzetí
v provozovně prodávajícího, a celková cena je splatná při převzetí zboží.

3.3. Faktura bude vystavena po uhrazení celkové ceny a bude zaslána na e-mailovou adresu
kupujícího; fyzicky bude faktura rovněž přiložena ke zboží.
3.4. Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího zaplacením a převzetím zboží. V případě
platby bankovním převodem je celková cena zaplacena připsáním na účet prodávajícího.
3.5. Zboží je kupujícímu dodáno na adresu určenou kupujícím v objednávce, anebo při osobním
odběru v provozovně prodávajícího. Volba způsobu dodání se provádí během objednávání
zboží.

3.6. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození, ztrátu či jakékoli znehodnocení zboží
přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující
povinnost zboží převzít, avšak z důvodu na jeho straně k převzetí nedošlo.
3.7. Nebude-li prodávající schopen z jakéhokoli důvodu zboží dodat ani do 30 dnů od uplynutí
doby doručení zboží uvedené v potvrzení objednávky, je prodávající i kupující oprávněn
od smlouvy odstoupit.

IV. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

4.1. Kupující, který uzavřel kupní smlouvu jako spotřebitel, má v souladu s ust. § 1829
občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodů ve lhůtě 14 dnů ode
dne doručení zboží. V případě uzavření smlouvy, jejímž předmětem několik druhů zboží
nebo dodání několika částí zboží, začíná tato lhůta běžet dnem dodání poslední části zboží;
pokud je předmětem smlouvy pravidelná a opakovaná dodávka zboží, lhůta začíná běžet
dnem dodání první dodávky zboží. Kupující může od smlouvy odstoupit jakýmkoli
prokazatelným způsobem (e-mailem, dopisem), anebo vyplněním vzorového formuláře
poskytované prodávajícím. Prodávající bezodkladně potvrdí kupujícímu přijetí formuláře
o odstoupení.
4.2. Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy v případě, kdy je předmětem smlouvy:
- Zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu,
- V dalších případech uvedených v ust. § 1837 občanského zákoníku.
4.3. Lhůta pro odstoupení se považuje za zachovanou, pokud prodávajícímu v průběhu této
lhůty kupující odešle oznámení, že od smlouvy odstupuje.
4.4. Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od
odstoupení od smlouvy. Kupující nese náklady související s navrácením zboží
prodávajícímu. Prodávající vrátí kupní cenu do 14 dnů ode dne účinnosti odstoupení na
účet, z něhož byla připsána, případně na účet uvedený v odstoupení od smlouvy. Kupní
cena však nebude vrácena dříve, než kupující zboží vrátí prodávajícímu nebo prokáže, že
zboží bylo odesláno prodávajícímu.
4.5. Zboží musí být vraceno čisté a nepoškozené, je-li to možné, v původním obalu.
4.6. Jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí,
vrátí prodávající kupujícímu náklady na dopravu ve výši odpovídající nejlevnějšímu
nabízenému způsobu dodání zboží. V případě částečného odstoupení od smlouvy není
prodávající povinen uhradit kupujícímu náklady na dopravu.
4.7. Prodávající je oprávněn odstoupit od smlouvy kdykoliv před dodáním zboží, pokud existují
objektivní důvody, proč není možné zboží dodat (např. vyprodání zásob, nedostupnost
zboží, důvody na straně třetích osob). Prodávající vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení
odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které
od kupujícího přijal, a to stejným způsobem.

V. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

5.1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady, zejména že:
- Má vlastnosti, které si strany ujednaly, a pokud nebyly výslovně ujednány, pak takové,
které prodávající uvedl u popisu zboží, případně takové, které lze s ohledem na povahu
zboží očekávat,
- Je vhodné pro účely, které prodávající uvedl nebo které jsou pro zboží tohoto typu
obvyklé
- Odpovídá kvalitou,
- Je v odpovídajícím množství, míře a hmotnosti,
- Splňuje požadavky podle právních předpisů,
- Není zatíženo právy třetích stran.
- Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně
závaznými právními předpisy, zejména ust.§ 1914 – 1925, § 2099 – 2117, § 2161 –
2174 OZ a zákonem č.634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.
5.2. Práva a povinnosti ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými
právními předpisy, zejména ust.§ 1914 – 1925, § 2099 – 2117, § 2161 – 2174 OZ a zákonem
č.634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.
5.3. V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci prostřednictvím
e-mailu nebo dopisu, a požadovat:
- Výměnu za nové zboží
- Opravu zboží
- Přiměřenou slevu z kupní ceny
- Odstoupení od smlouvy – pokud má zboží podstatnou vadu (tj. strana porušující
smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana
smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala) nebo při větším počtu vad
zboží, nebo při opakovaném výskytu vad či vad po opravě.

5.4. V případě podstatného či nepodstatného porušení kupující nemůže odstoupit od smlouvy,
ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li vrátit zboží ve stavu, v jakém jej obdržel. To
neplatí, bylo-li zboží použito ještě před objevením vady.
5.5. Prodávající potvrdí a vydá písemné potvrzení o přijetí reklamace a předpokládané době pro
její vyřízení (nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace). Prodávající písemně informuje
kupujícího o výsledku reklamace.
5.6. Reklamace nebude uznána, pokud kupující před převzetí zboží věděl, že věc má vadu,
anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
5.7. V případě oprávněné reklamace má kupující nárok na náhradu účelně vynaložených
nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace.
5.8. Kupující má právo uplatnit práva z vadného plnění u vady, jež se vyskytne u spotřebního
zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí zboží.
5.9. Ustanovení ohledně práva z vad se nepoužijí:
- pokud zboží, které je prodáváno za nižší cenu trpí vadou, pro kterou byla nižší cena
ujednána,
- opotřebení zboží způsobeného jeho obvyklým užíváním,
- kdy to vyplývá z povahy zboží.

VI. OSOBNÍ ÚDAJE

Všechny informace, které kupující při spolupráci s prodávajícím uvede, jsou důvěrné.
Jedná se zejména o kontaktní údaje, kterými jsou: jméno, příjmení. e-mailová adresa.
Prostřednictvím těchto údajů kontaktuje prodávající kupujícího ohledně poptávaného zboží
a zpracovává je na základě čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR – jednání o smlouvě, resp.provedení
opatření před uzavřením smlouvy na žádost kupujícího. Tyto údaje o kupujícím nebude
prodávající používat jinak než za účelem plnění smlouvy, s výjimkou e-mailové adresy, na
kterou je prodávající oprávněn zasílat obchodní sdělení, neboť tento postup umožňuje
zákon (č.480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti), pokud není výslovně
odmítnut. Tato sdělení se mohou týkat pouze obdobného zboží a lze je kdykoliv odhlásit.
E-mailová adresa bude za tímto účelem uchována po dobu tří let od poslední komunikace
mezi prodávajícím a kupujícím.

VII. ŘEŠENÍ SPORŮ

7.1. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká
obchodní inspekce se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová
adresa: http://coi.cz . Platformu pro řešení sporů on-line, nacházející se na internetové
adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi
prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy uzavřené elektronickými prostředky.
7.2. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00
Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č.524/2013 ze dne 21.5.2013 o řešení
spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č.2006/2004 a směrnice 2009/22/ES
(nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
7.3. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění.
Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad.

VIII. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

8.1. Bude-li vztah mezi prodávajícím a kupujícím obsahovat mezinárodní prvek (např. zboží
bude zasíláno mimo území České republiky), bude se vztah vždy řídit právním řádem
České republiky.
8.2. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je prodávajícím archivována v elektronické
podobě a není přístupná.
8.3. Prodávající je oprávněn měnit či doplňovat znění obchodních podmínek, čímž nejsou
dotčena práva a povinnosti vzniklé po dobu účinnosti předchozího znění obchodních
podmínek.
8.4. Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro reklamaci a vzorový formulář pro
odstoupení od smlouvy.
8.5. Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 2.2. 2024